سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فتوشاپ نباید سخت باشد... فقط آن را به روش درست یاد بگیرید!

آیا استفاده از فتوشاپ سخت است؟ تا زمانی که به روش صحیح آن را بررسی کنید، یادگیری فتوشاپ را آسان خواهید یافت. اما خیلی سریع عمیقاً حفاری کنید و احتمالاً گیج و ناامید خواهید شد. به همین دلیل است که اکثر مردم فتوشاپ را سخت می‌بینند. در این پست، همه اینها را باز می کنیم -- بیایید این کار را انجام دهیم!

پس آیا استفاده از فتوشاپ سخت است؟ نه، یادگیری اصول اولیه فتوشاپ آنقدرها هم سخت نیست و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. جایی که فتوشاپ می تواند خسته کننده شود، این است که اگر مستقیماً به سمت ویژگی های متوسط ??و پیشرفته آن بروید. این می تواند گیج کننده باشد و فتوشاپ را پیچیده به نظر برساند، زیرا شما ابتدا درک کاملی از اصول اولیه ندارید. ابتدا اصول اولیه را بررسی کنید و استفاده از فتوشاپ را آسان خواهید دید.

به عنوان مثال، در اوایل مهم است که با رابط فتوشاپ راحت باشید، تفاوت بین گرافیک شطرنجی و برداری را درک کنید، در مورد اصولی مانند تغییر اندازه، برش و تنظیمات اولیه رنگ بدانید و در مورد فرمت های مختلف فایل های گرافیکی بدانید.

بنابراین استفاده از فتوشاپ چقدر آسان است؟ بیا بحث کنیم...

آیا استفاده از فتوشاپ آسان است؟
پاسخ به این سوال دشوار است که آیا استفاده از فتوشاپ آسان است؟ زیرا این نرم افزار بسیار بزرگ و گاهی ترسناک است که می تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که گفته شد، یادگیری اصول فتوشاپ آسان است.

از آنجایی که توابع متوسط ??و پیشرفته فتوشاپ می تواند بسیار پیچیده باشد، توصیه می کنم ابتدا موارد ضروری را به خوبی یاد بگیرید. خیلی معمول است که مردم در اوایل فتوشاپ خیلی از خودشان جلوتر می روند. و بنابراین آنها ناامید می شوند زیرا فتوشاپ خیلی سخت به نظر می رسد.

بنابراین، مواردی مانند رابط فتوشاپ، ابزارها، دستورات عمومی و پالت ها (معروف به پانل ها) را مشخص کنید. و یادگیری میانبرهای رایج صفحه کلید فتوشاپ به شما کمک می کند قبل از پرش به مناطق پیشرفته تر کارایی بیشتری داشته باشید.

هنگامی که ابزارهای ضروری فتوشاپ را کاملاً درک کردید، طبیعتاً شروع به تلاش بیشتر و بیشتر در زمینه هایی از فتوشاپ خواهید کرد که بیشتر مورد علاقه شما هستند. جایی که لذت و قدرت واقعی فتوشاپ ظاهر می شود زمانی است که شروع به ترکیب ابزارها، دستورات و ویژگی ها با یکدیگر می کنید. اینجاست که قدرت واقعی فتوشاپ شروع به نشان دادن می کند.

هنگامی که رول کردن را شروع کردید، واقعاً عاشق فتوشاپ خواهید شد و دیگر نمی خواهید از یادگیری بیشتر در مورد آن دست بکشید!

و من واقعاً می خواهم در اینجا تأکید کنم که لازم نیست به همه چیزهایی که در مورد فتوشاپ باید بدانید مسلط باشید. من از اواخر دهه 90 از فتوشاپ استفاده می‌کردم و تدریس می‌کردم (این مدت زمان زیادی است!)، و اگرچه مجبور بودم تقریباً هر کاری را که می‌توانست انجام دهد یاد می‌گرفتم، زیرا اغلب آن را آموزش می‌دادم، در کارهای روزمره‌ام، از آن استفاده می‌کردم. کمتر از 15 درصد از قابلیت های آن است.

بله، کمتر از 15?!

این به این دلیل است که فتوشاپ می تواند کارهای مختلفی انجام دهد و به روش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. هر کسی که درگیر گرافیک، عکاسی، طراحی و تصویربرداری از هر نوعی باشد، از فتوشاپ برای چیزی استفاده می کند - از هنرمندان کتاب های مصور و طراحان وب گرفته تا عکاسان مد و حتی باستان شناسان پزشکی قانونی - هر کسی که هر کاری مرتبط با تصاویر انجام می دهد، آن را با فتوشاپ انجام می دهد.

اما برای کار خود، احتمالا فقط از کسری از قابلیت های آن استفاده خواهید کرد. در ادامه، به طور خاص در مورد برخی از مواردی که فتوشاپ می تواند برای آنها استفاده شود صحبت خواهیم کرد.

و این را در نظر بگیرید: از آنجایی که فتوشاپ عضله زیادی را جمع می کند، حتی ممکن است برای آنچه شما نیاز دارید بسیار قدرتمند باشد. بنابراین ممکن است بخواهید یک ویرایشگر گرافیکی ساده‌تر را انتخاب کنید. کمی بعد، تعدادی از جایگزین های فتوشاپ را بررسی خواهیم کرد.

اما برای بسیاری از افراد، اسب بخار و انعطاف پذیری فتوشاپ آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند. اگرچه فتوشاپ اغلب توسط آماتورها و علاقه‌مندان استفاده می‌شود، فتوشاپ یک برنامه گرافیکی حرفه‌ای استاندارد صنعتی در سطح جهانی است.

بنابراین، اگر فکر می‌کنید فتوشاپ برای شما مناسب است، قبل از اینکه عمیق‌تر شوید، ابتدا یک پایه محکم در اصول اولیه داشته باشید، و استفاده از فتوشاپ را آسان خواهید یافت. یکی از بدترین راه‌ها برای یادگیری فتوشاپ این است که فقط شروع به سر زدن به آن کنید و سعی کنید آن را کشف کنید. فتوشاپ برای یادگیری شهودی نیست. شما به راحتی در فتوشاپ از پانل ها، کادرهای محاوره ای و منوهای بی شمار گم خواهید شد. شما به سرعت غرق می شوید و ناامید می شوید، زیرا فکر می کنید فتوشاپ خیلی سخت است.

در ادامه، در مورد برخی از بهترین راه‌های یادگیری فتوشاپ صحبت خواهیم کرد. اما در ابتدا، ممکن است تعجب کنید که یادگیری فتوشاپ چقدر طول می کشد. در ادامه به آن خواهیم پرداخت...

چقدر طول می کشد تا در فتوشاپ خوب شوید؟
بنابراین ما می دانیم که فتوشاپ یک جانور بسیار بزرگ است که می تواند خیلی سریع پیچیده شود. پس چقدر طول می کشد تا فتوشاپ را یاد بگیرید؟

اگر پیش از این که به بخش‌های پیشرفته‌تر فتوشاپ بروید، ابتدا اصول اولیه فتوشاپ را بررسی کنید، همانطور که قبلاً چند بار توصیه کرده‌ام، می‌توانید اصول اولیه فتوشاپ را خیلی سریع یاد بگیرید.

چقدر طول می کشد تا فتوشاپ را یاد بگیرید؟ شما به راحتی می توانید اصول اولیه را در یک آخر هفته به پایان برسانید - شاید سه یا چهار روز تلاش مداوم برای شروع احساس راحتی و اعتماد به نفس با آن. بنابراین، یادگیری فتوشاپ زمان زیادی نمی برد.

اما فرض بر این است که شما از یک راهنمای یادگیری خوب (شاید یک کتاب خوب یا یک دوره آنلاین) استفاده می کنید. همانطور که در بالا گفتم، کندترین و خسته کننده ترین راه برای یادگیری فتوشاپ این است که سعی کنید آن را به تنهایی با کلیک کردن روی اطراف و تلاش برای کشف آن یاد بگیرید. بنابراین مطمئن شوید که یک منبع خوب برای یادگیری پیدا کرده اید.

و هنگامی که این اصول را به دست آوردید، می توانید با فتوشاپ به هر سمتی که می خواهید بروید. احتمالاً از قبل ایده خوبی در مورد کاری که می‌خواهید با فتوشاپ انجام دهید دارید - شاید می‌خواهید به ویرایش و روتوش عکس، طراحی وب جلویی، ایجاد طرح‌بندی چاپ، ترکیب تصویر، یا بخش خاصی از فتوشاپ بپردازید. . اصول اولیه را پایین بیاورید و کاملاً آماده خواهید بود که به حوزه فتوشاپ بروید که بیشتر مورد علاقه شماست.

و برای این بخش‌های خاص‌تر فتوشاپ، می‌توانید با هر یک از آن‌ها در حدود 30 تا 40 ساعت احساس اعتماد کنید - تقریباً یک هفته کاری کامل - که خیلی بد نیست، با توجه به قدرت ابزارها و آنچه می‌توانید. با آنها انجام دهید

برای اکثر مردم، این مدت تقریباً به اندازه ای است که یادگیری فتوشاپ طول می کشد.

بنابراین چیزی که من پیشنهاد می‌کنم این است: یک تعطیلات آخر هفته یا بیشتر به آن اصول اولیه توجه کنید. سپس، یک یا دو بخش خاص از فتوشاپ را انتخاب کنید که بیشتر به آن علاقه دارید و تمام وقت و تلاش خود را روی آن ها متمرکز کنید. و راستش را بخواهید، می توانید فعلاً سایر بخش های پیشرفته تر فتوشاپ را نادیده بگیرید. شاید بعداً اگر به اندازه کافی به شما علاقه دارند، بتوانید وارد آنها شوید. اما به یاد داشته باشید، بخش های بزرگی از فتوشاپ وجود دارد که به احتمال زیاد هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد.

امیدوارم برنامه خوبی برای شما باشد. اکنون ممکن است تعجب کنید که چرا فتوشاپ اینقدر استفاده می شود. بعدش همینه...

چرا فتوشاپ اینقدر محبوب است؟
همانطور که مطمئن هستم قبلاً می دانید، فتوشاپ محبوب ترین ویرایشگر گرافیکی پرکاربرد روی کره زمین است. این بسیار یک استاندارد صنعتی است. در واقع، اکنون آنقدر در فرهنگ ما جا افتاده است که به یک فعل تبدیل شده است - "این به نظر فتوشاپ شده است" یا "آیا شما آن را فتوشاپ کردید؟"

اما، فتوشاپ همیشه آنقدر محبوب و شناخته شده نبود. خیلی کم، زمانی که برای اولین بار با فتوشاپ شروع کردم (نسخه 4 دوست من! نه CS4...4!) بسیار نادر بود که با کسی خارج از دایره های طراحی برخورد کنم که نام فتوشاپ را شنیده باشد.

در آن زمان، اپلیکیشن های دیگری در کنار فتوشاپ در بازار گرافیک رقابت می کردند. برخی از آنها کاملاً چشمگیر بودند و حتی می توانستند برخی چیزها را بهتر از فتوشاپ اداره کنند. پس چگونه فتوشاپ جلو رفت و مانند امروز در همه جا حاضر شد؟

در واقع دو چیز: اول اینکه Adobe نرم افزار گرافیکی دیگری داشت که فتوشاپ را تحسین می کرد، مانند Illustrator. و دوم، Adobe به شدت این برنامه های کاربردی را یکپارچه کرده است. بنابراین محبوبیت فتوشاپ (و ادوبی) به دلیل بهبود جریان کار گرافیکی افزایش یافت.

و گردش کار همیشه بهبود یافته دقیقا همان چیزی است که هر متخصص گرافیک بیشتر آرزویش را دارد. گردش کار ساده به این معنی است که می توانید بین Photoshop، Illustrator و سایر برنامه های گرافیکی Adobe به راحتی و کارآمد حرکت کنید. امروزه، برنامه‌های جدیدتر مانند InDesign، Premiere و Lightroom در کنار Photoshop، Illustrator، و سایر برنامه‌ها در یک اکوسیستم خلاقانه فشرده قرار دارند.

به این ترتیب فتوشاپ تبدیل به ویرایشگر واقعی تصویر در دنیای گرافیک شد. با این حال، علیرغم قدرت، انعطاف‌پذیری و توانایی آن برای انجام وظایف مختلف، هنوز هم برنامه‌های کمی وجود دارند که در زمینه‌هایی تخصص دارند که فتوشاپ نمی‌تواند کاملاً از عهده آنها برآید.

به عنوان مثال، Corel Painter یک برنامه کاربردی قدیمی برای نقاشی دیجیتال است. اگرچه فتوشاپ ابزارهای نقاشی قدرتمندی دارد، Painter حس بسیار طبیعی تری نسبت به آن دارد و باعث محبوبیت گسترده آن در بین هنرمندان دیجیتال، طراحان مفهومی و دیگر خلاقان دیجیتال شده است.

بنابراین، در حالی که برخی از برنامه‌ها ممکن است در کارهای بسیار خاص و خاص، فتوشاپ را شکست دهند، فتوشاپ به دلیل مجموعه ویژگی‌های متنوع و انعطاف‌پذیرش همچنان کاربرد گسترده‌ای دارد. اگرچه ادعا می‌شود که شهرت آن ویرایش عکس است، اما فتوشاپ توسط طراحان وب، بازاریابان، حرفه‌ای‌های ویدیو، مدل‌سازان سه بعدی، هنرمندان و بسیاری از متخصصان دیگر نیز استفاده می‌شود.

بنابراین فتوشاپ چه کاری می تواند انجام دهد؟ بیایید در ادامه بحث کنیم ...

فتوشاپ برای چه مواردی استفاده می شود؟ چه کاری می تواند انجام دهد؟
پس برای چه کاری می توانید از فتوشاپ استفاده کنید؟ خلاصه خیلی!

بسیاری از مردم فکر می کنند فتوشاپ فقط برای ویرایش عکس استفاده می شود - شاید مواردی مانند روتوش عکس، تصحیح رنگ و غیره. در اصل، فتوشاپ واقعاً همین است. اما به طور خاص تر، فتوشاپ چیزی است که ویرایشگر تصویر شطرنجی نامیده می شود. تصاویر شطرنجی گرافیک هایی هستند که از بلوک های رنگی به نام پیکسل تشکیل شده اند. عکس‌ها، گرافیک‌های وب و اسکن‌ها همگی نمونه‌های عالی از گرافیک شطرنجی هستند.

اگر می خواهید در مورد گرافیک شطرنجی و تفاوت آنها با گرافیک برداری اطلاعات بیشتری کسب کنید، به ویدیوی من، درک رستر در مقابل گرافیک برداری، نگاهی بیندازید.

و حتی با وجود اینکه هدف اصلی فتوشاپ مدیریت گرافیک شطرنجی و ویرایش عکس‌ها است، ویژگی‌های قدرتمند بسیاری در طول سال‌ها به آن اضافه شده است. امروزه، فتوشاپ می تواند خیلی بیشتر از ویرایش عکس انجام دهد. این در انواع صنایع خلاق و گرافیک، از عکاسی گرفته تا طراحی وب، بازاریابی ... حتی در پزشکی قانونی نیز استفاده می شود.

Adobe از وب سایت خود به ما می گوید: "Adobe Photoshop CC پیشرفته ترین نرم افزار تصویربرداری دیجیتال در جهان است که توسط عکاسان، طراحان، متخصصان وب و حرفه ای های ویدئو استفاده می شود. این برنامه حداکثر قدرت و کنترل خلاقانه را برای دستکاری تصاویر دو بعدی و سه بعدی به شما می دهد. و ترکیب، ویرایش ویدئو، و تجزیه و تحلیل تصویر."

بنابراین کافی است بگوییم، افراد زیادی از فتوشاپ برای موارد مختلف استفاده می کنند. در زیر، برخی از رایج ترین کارهایی که فتوشاپ انجام می دهد را شرح می دهم...

دستکاری عکس:
همانطور که گفته شد، ریشه فتوشاپ در ویرایش و دستکاری عکس است. و این یک منطقه بزرگ است -- دستکاری عکس شامل هر نوع تصحیح یا دستکاری تصویر است، از حذف چند لکه عکس گرفته تا قرار دادن سر سگ روی خواهر شوهرتان!

بنابراین به طور خاص تر، تصحیح تصویر به معنای مواردی مانند لمس عکس و تصحیح رنگ، از بین بردن عیوب و لکه ها، یا حتی تغییر رنگ اشیا، حذف پس زمینه و غیره است.

با مجموعه قدرتمند ابزارهای تصحیح و لمس فتوشاپ، می‌توانید تصاویر را بهبود ببخشید، کنتراست نوردهی و اشباع آن‌ها را تنظیم کنید تا به بهترین شکل ظاهر شوند.

یا، می‌توانید به چیزهایی مانند جلوه‌های ویژه و ترکیب تصویر بپردازید. زمانی که فتوشاپ برای اولین بار محبوبیت پیدا می کرد، معمولاً با نوعی تصویر ترکیبی سورئال ماگریت تبلیغ می شد.

با پیشبرد بیشتر قابلیت‌های دستکاری تصویر فتوشاپ، بسیاری از هنرمندان مفهومی فیلم و بازی‌های ویدیویی از فتوشاپ برای فتوشاپ کردن ایده‌ها و طرح‌ها با هم استفاده می‌کنند - یعنی از عکس‌ها و منابع مختلف بیت‌ها و مؤلفه‌ها را می‌گیرند و آنها را با هم ترکیب می‌کنند تا یک طرح مفهومی یا تصویر ایجاد کنند. .

یکی از هنرمندان مفهومی فعلی مورد علاقه من، Maciej Kuciara، یک آموزش عکسبرداری دارد، که به شما ایده بهتری درباره این موضوع می دهد.

در همین حال، آنچه با تنظیم و دستکاری عکس در فتوشاپ امکان پذیر است، باور نکردنی است. در واقع، تنها محدودیت، تخیل شماست!

نقاشی دیجیتال:
اگرچه بسیاری از هنرمندان دیجیتال ترجیح می دهند از یک برنامه نقاشی اختصاصی مانند Corel Painter استفاده کنند، فتوشاپ مملو از قلم مو دیجیتال و ابزارهای مرتبط با هنر است.

همراه با تبلت طراحی Waccom، فتوشاپ می تواند برای انواع پروژه های مرتبط با هنر، از جمله کتاب های کمیک، طراحی مفهومی، تصویرسازی طراحی داخلی و حتی هنرهای زیبا استفاده شود. من خودم کمی از این نوع کارها را انجام داده‌ام، و در حالی که می‌دانم Painter برای این کار مناسب‌تر است، از قبل فتوشاپ را می‌دانم و از آن استفاده می‌کنم -- و این مورد برای بسیاری دیگر از هنرمندان دیجیتال و متخصصان گرافیک نیز صادق است.

بنابراین اگر به ایجاد هنر دیجیتال علاقه مند هستید، فتوشاپ بیش از حد توانایی آن را دارد.

طراحی چاپ:
اگرچه برنامه‌هایی مانند Illustrator یا InDesign برای چیدمان طرح‌هایی مانند پوستر، کارت ویزیت و بروشور بسیار مناسب‌تر هستند، فتوشاپ می‌تواند این نوع کارها را انجام دهد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است در این نوع کارها کمی سخت باشد.

در دنیای طراحی چاپ، یک برنامه صفحه آرایی مانند InDesign برای این نوع کارها مناسب است. در اینجا، فتوشاپ معمولاً برای مدیریت تصاویر شطرنجی که ممکن است در یک طرح بندی استفاده شوند، استفاده می شود. بنابراین اگر یک تصویر نیاز به تنظیم، تصحیح رنگ یا برش داشت، در فتوشاپ انجام می‌شد و سپس در طرح‌بندی InDesign درج می‌شد.

اما اگر فقط گاه به گاه کار طراحی چاپ انجام می دهید، فقط با استفاده از فتوشاپ می توانید از این کار خلاص شوید. شما فقط باید بدانید که چگونه از آن به این روش خاص استفاده کنید (دانستن از مواردی مانند وضوح تصویر، برش ها و خونریزی ها، و غیره).

اما اگر طراحی چاپ بخش بزرگی از کارهای روزانه شما را تشکیل می دهد، صرف زمان برای یادگیری یک برنامه اختصاصی تر مانند InDesign ارزش وقت شما را دارد.

طراحی وب سایت:
در شکل ایستا، طراحی وب را می توان به عنوان یک نسخه با وضوح پایین طراحی چاپی در نظر گرفت. البته چیزهای بسیار بیشتری در این مورد وجود دارد، اما کافی است بگوییم، فتوشاپ می تواند از عهده آن برآید!

با فتوشاپ نه تنها می‌توانید عناصر وب مانند دکمه‌ها، بنرها و آیکون‌ها را طراحی کنید، بلکه می‌توانید طرح‌بندی‌ها و طرح‌های کامل وب را نیز شبیه‌سازی کنید.

در گذشته، من از فتوشاپ برای ایجاد طرح‌های قاب سیمی استفاده می‌کردم و ساختار یک طرح‌بندی وب را که می‌خواهم بسازم، ایجاد می‌کردم. سپس، می توانید یک طرح کاملاً مارک دار را در بالای آن ساختار اعمال کنید. هنگامی که این کار کامل شد و همه چیز عالی به نظر می‌رسد، می‌توانید از دستورات داخلی فتوشاپ برای صادر کردن کد پس‌زمینه لازم برای ویرایش بیشتر یا انتقال به یک توسعه‌دهنده وب استفاده کنید.

اما اغلب، فتوشاپ برای بهینه سازی و تبدیل تصاویر برای استفاده در وب استفاده می شود. بنابراین، در دنیای طراحی وب، فتوشاپ به طور گسترده توسط طراحان، توسعه دهندگان و بازاریابان استفاده می شود.

ویرایش ویدیو:
یکی دیگر از زمینه های رایجی که فتوشاپ در آن استفاده می شود، ویدئو است. می‌توانید از فتوشاپ برای ایجاد گرافیک استفاده کنید که می‌تواند به ویرایشگر ویدیویی مانند پریمیر وارد شود، یا حتی می‌توانید از فتوشاپ برای ویرایش اولیه ویدیو استفاده کنید - بله، ویرایش ویدیو مستقیماً در فتوشاپ!

بنابراین در حالی که محدود است، امکان ویرایش فیلم با فتوشاپ وجود دارد. افزودن انتقال، عنوان، نقاط برش و موارد دیگر از طریق پنل Timeline فتوشاپ امکان پذیر است.

بنابراین، اگرچه فتوشاپ در درجه اول یک ویرایشگر عکس است، همانطور که می بینید، می توان از آن برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد. و ما همه چیزهای مختلفی را که فتوشاپ می تواند انجام دهد پوشش نداده ایم - اینها فقط رایج ترین روش هایی هستند که از فتوشاپ استفاده می شود.

کافی است بگوییم، فتوشاپ می تواند تقریباً هر کاری را که می خواهید با گرافیک انجام دهید، انجام دهد.

من شخصا از فتوشاپ برای انواع کارهای مختلف استفاده می کنم - از طراحی وب گرفته تا گرافیک ویدیویی و پروژه های شخصی. و برای من، اگرچه ممکن است نرم‌افزار تخصصی‌تری در دسترس باشد، ترجیح می‌دهم از یک برنامه کاربردی استفاده کنم و بدانم که بتوانم آن را در تمام کارهای گرافیکی خود به کار ببرم تا اینکه مجبور باشم تعدادی برنامه کوچکتر را یاد بگیرم و نگهداری کنم.

بنابراین، هزینه فتوشاپ چقدر است؟ گران است؟ بیایید وارد چند موضوع مرتبط با هزینه شویم...

مطالعه بیشتر